Αρχική
Αίσωπος: Τα ζώα ... διδάσκουν
19 Φεβρουαρίου 2025
Το Γ2 εργάστηκε πάνω στο project «Τα ζώα μιλούν» (ομάδα αξιολόγησης- δράση
ενεργού πολίτη) και οι μαθητές του δραματοποίησαν κάποιους από τους μύθους του
Αισώπου. Όπως είναι γνωστό, ο αρχαίος παραμυθάς, έγραψε μύθους όπου τα ζώα μιλούν και …
διδάσκουν.

Με αφορμή το μάθημα του Ανθολογίου της Γλώσσας «Λιοντάρι και αγριόχοιρος» και της
δραστηριότητας 1 του βιβλίου, οι μαθητές καλούνταν να μετατρέψουν τον διασκευασμένο
μύθο του Αισώπου από την Έλλη Αλεξίου, σε διάλογο. Στη συνέχεια, να κατασκευάσουν τις
μάσκες των πρωταγωνιστών του μύθου και ύστερα να τον δραματοποιήσουν στην τάξη.
Στον συγκεκριμένο μύθο, ένα λιοντάρι και ένας αγριόχοιρος τσακώνονται μπροστά από μια πηγή, ποιος θα πιει πρώτος νερό. Ζώα δυνατά και άγρια και τα δύο δεν υποχωρούν και παλεύουν για ώρες, ώσπου δυο αρπακτικά πουλιά πετούν απειλητικά από πάνω τους, περιμένοντας να σκοτωθούν και να τους φάνε.
Τότε κατάλαβαν….
Στον μύθο αυτό καυτηριάζονται η διχόνοια και οι μάταιοι ανταγωνισμοί , ενώ προβάλλονται η συνεννόηση και η συνεργασία. Με τη συζήτηση και τον διάλογο, μπορούμε πάντα να λύνουμε ειρηνικά τις διαφορές μας.
Έτσι, τα παιδιά μετέτρεψαν το κείμενο σε διάλογο…(κάτι ανάλογο είχαμε κάνει πέρυσι με το κόμικ)
Κατασκεύασαν τις μάσκες των πρωταγωνιστών (μέσα στο κλίμα των ημερών της Αποκριάς)
Δραματοποίησαν τον μύθο στην τάξη. Αυτό ήταν πολύ διασκεδαστικό!
Τέλος, τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες (δραστηριότητα 4), έφτιαξαν τις αντίστοιχες μάσκες των πρωταγωνιστών....
και παρουσίασαν η κάθε μια στην τάξη , τους μύθους του Αισώπου:
"Η αλεπού και το κοράκι¨
Η αλεπού με κολακείες, καταφέρνει να πάρει το τυρί, που είχε στο στόμα του το κοράκι ...
Ηθικό Διδαγμα : Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί σε όσους μας κολακεύουν, γιατί μπορεί να θέλουν να κερδίσουν κάτι από εμάς.
«Το λιοντάρι και το ποντίκι»
Το λιοντάρι δεν πίστευε ότι θα μπορούσε κάποτε να του φανεί χρήσιμο το ποντίκι...
Ηθικό Διδαγμα: Με τα γυρίσματα του καιρού, έρχεται στιγμή που και οι πανίσχυροι χρειάζονται τη βοήθεια των πιο αδύναμων. Δεν πρέπει λοιπόν να υποτιμούμε κανέναν.

Δράσεις της Β΄ Τάξης
Κολάζ: Ο Κύκλος του νερού

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Περιβαλλοντικού Προγράμματος: "Νερό - Πηγή Ζωής" , οι
μαθητές του Β2 έφτιαξαν κολάζ για τον αέναο κύκλο του νερού καθώς και για την χρησιμότητά
του.
και στο Μάθημα της Γλώσσας:

Ακολουθώντας τους ήρωες του βιβλίου της Γλώσσας στο ταξίδι τους στη
Χωχαρούπα, φαντάστηκαν και ζωγράφισαν το Χωχαρουπάκι....
«La Chandeleur»: Η Ημέρα της κρέπας
18 Φεβρουαρίου 2025

Οι μαθητές των τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας της Ε΄ τάξης συμμετείχαν στην γαλλική
γιορτή «La Chandeleur» ή αλλιώς στην «ημέρα της κρέπας» όπως το λέμε στα ελληνικά, η
οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18/02/2025.
Ο κάθε μαθητής έφερε κάποιο υλικό για την παρασκευή της κρέπας και η γαλλική αυτή
γιορτή εορτάστηκε με μεγάλη χαρά!
Ευχαριστούμε τους γονείς των παιδιών, για την βοήθειά τους με τα υλικά.
Υπεύθυνη δράσης: η εκπαιδευτικός των Γαλλικών κ. Νικολίτσα Σπανογιάννη.
Τα ζώα έχουν φωνή
Τα ζώα μιλούν...

Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄ Τάξης με αφόρμηση το μυθιστόρημα "Μάγκας" και
το ποίημα "Τα Τζιτζίκια" έψαξαν σε ψηφιακά και έντυπα μέσα πληροφορίες για διάφορα ζώα
και έκαναν και το δικό τους πληροφοριακό κείμενο.
Με ήρωα το δικό τους φανταστικό ζώο έφτιαξαν κόμικ, αφηγηματικά κείμενα, πινακίδες
και έκαναν εικονικές δίκες με αφορμή τα ζώα.
¨Project για τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο (συνέχεια)
Η έννοια του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας στην Ιστορία και την Τέχνη

(27 Ιανουαρίου: Διεθνής Ημέρα Μνήμης Θυμάτων του Ολοκαυτώματος)
Τα παιδιά των δύο τμημάτων της Ε΄ Τάξης, συνέχισαν τις εργασίες τους πάνω στο Β΄
Παγκόσμιο Πόλεμο, παρακολουθώντας αρχικά το θεατρικό έργο "Ο Μικρός ήρως» στο Θέατρο
Πάνθεον και ακούγοντας το τραγούδι «Πού είσαι τώρα ....Γιώργο Θαλάσση".
Τις επόμενες ημέρες ασχολήθηκαν κυρίως με τη γενοκτονία των Εβραίων, είδαν
αποσπάσματα από τις ταινίες "Η Λίστα του Σίντλερ¨ και « Η ζωή είναι ωραία». Άκουσαν τα
τραγούδια των ταινιών, καθώς και το τραγούδι " Δώσε φως, δώσε ελπίδα» .
Στη συνέχεια, έφτιαξαν αφίσα για την παράσταση και έγραψαν την κριτική τους.
Επιπλέον, έφτιαξαν και μια αφίσα για την ταινία: "Η ζωή είναι ωραία"
(πατήστε διαδοχικά πάνω στις εικόνες)
Επίσης, τα παιδιά έψαξαν σε έντυπα και ψηφιακά λεξικά την έννοια της γενοκτονίας
και του ολοκαυτώματος, έγραψαν τα συναισθήματα που τους δημιουργηθήκαν από τις ταινίες
και σχολίασαν συγκριτικά τις ταινίες Καλάβρυτα και Λίστα του Σίντλερ, επιμένοντας ιδίως στη
δυνατότητα του ανθρώπου να αλλάζει μπροστά στην αδικία και την σκληρότητα.
Τέλος, ασχολήθηκαν με τα δικαιώματα των παιδιών που καταπατώνται στον πόλεμο
και έγραψαν επιστολή στο Γενικό Γραμματέα Ηνωμένων Εθνών για να εκφράσουν τις
ανησυχίες τους.


