Αρχική
Αποκριάτικα έθιμα και ...μασκαράδες
20 Φεβρουαρίου 2026
Γ2 ΄Τάξη
Με λίγα λόγια:
Οι Απόκριες , από τις λέξεις «από» + «κρέας», σημαίνει την αποχή από την κατανάλωση κρέατος. Είναι η περίοδος του Τριωδίου, που περιλαμβάνει τις τρεις προπαρασκευαστικές εβδομάδες, πριν τη νηστεία της Σαρακοστής, γνωστές ως : Προφωνή, Κρεατινή και της Τυροφάγου ή Τυρινής.
Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι (από τις λέξεις Carne=κρέας και Vale=χαιρετώ)
Το Καρναβάλι της Πάτρας, αποτελεί τόσο τη μεγαλύτερη όσο και την παλιότερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στο κόσμο, όσον αφορά τη συμμετοχή των καρναβαλιστών και την ιστορία του. Μετρά 197 χρόνια ιστορίας (1829–2026).
Καρναβαλικές εκδηλώσεις γίνονται και στην Ξάνθη, στο Μοσχάτο και το Ρέθυμνο.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μια Παρουσίαση με Αποκριάτικα έθιμα
και από άλλες περοχές της Ελλάδας
Άλλα έθιμα της Αποκριάς στην Ελλάδα, με ρίζες στις Διονυσιακές γιορτές, περιλαμβάνουν μασκαρέματα, γαϊτανάκι, φωτιές (μπουμπούνες), σάτιρα και παραδοσιακά γλέντια.
Ξεχωρίζουν: οι «Γενίτσαροι και Μπούλες» στη Νάουσα, το έθιμο της Τζαμάλας στα Ιωάννινα, ο «Βλάχικος Γάμος» στη Θήβα, ο αλευροπόλεμος στο Γαλαξίδι, το “κάψιμο του Τζάρου” στην Ξάνθη, «του Κουτρούλη ο γάμος» στη Μεθώνη, οι κουδουνοφόροι στο Σοχό Θεσσαλονίκης , οι Μπαμπούγεροι στη Δράμα κ.α.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν, αυτή τη φορά την ίδια μάσκα (αρλεκίνου) και τέλος
φωτογραφήθηκαν όλοι μαζί με τις στολές τους.
Καλές Απόκριες!
Για άθληση και παιχνίδι...
19 Φεβρουαρίου 2026
Σήμερα, όλα τα τμήματα του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον αθλητικό πολυχώρο Fair Play
στον Γλαύκο, για ελεύθερο και στοχευμένο παιχνίδι.
Μπορεί η προγραμματισμένη εκδρομή της Τσικνοπέμπτης να αναβλήθηκε λόγω κακοκαιρίας,
σήμερα όμως ο καιρός ήταν καλός, είχε λιακάδα και τα παιδιά…
έκαναν πικ νικ...
αθλήθηκαν παίζοντας ποδόσφαιρο ....
και έπαιξαν στην παιδική χαρά
Ήταν ευχάριστες ώρες παιχνιδιού, χαλάρωσης και ανεμελιάς.
Περάσαμε υπέροχα!
Αποκριάτικες μάσκες (συνέχεια)
18 Φεβρουαρίου 2026

Σήμερα, Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Έ1 τάξης δημιούργησαν όμορφες και
πολύχρωμες μάσκες, γεμίζοντας το σχολείο χαρά και φαντασία!
Ευχόμαστε σε όλους καλές απόκριες με υγεία, κέφι και όμορφες στιγμές!
Αποκριάτικες μάσκες...
Γ΄ Τάξη
Απόκριες! Και.... ζωγραφίζουμε αποκριάτικες μάσκες

Τα παιδιά ζωγράφισαν εντυπωσιακές μάσκες και στόλισαν με αυτές
την τάξη τους αποκριάτικα ...
Άλλα πάλι, προτίμησαν να τις φορέσουν...

Πολύ όμορφες είναι και οι κατασκευές με μάσκες, πάνω από τον πίνακα της τάξης,
που σχεδίασαν τα παιδιά με τον Εικαστικό μας

Δράση για την " Ημέρα ασφάλειας στο Διαδίκτυο"
13 Φεβρουαρίου 2026

Οι μαθητές του Α'1 στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος etwinning και με αφορμή την
11η Φεβρουαρίου, Ημέρα ασφάλειας στο διαδίκτυο έκαναν εργασίες και ζωγραφιές για τη
σημασία των προσωπικών δεδομένων, την προστασία των Η/Υ μας από τους ιούς και την
αξία των ισχυρών κωδικών στους λογαριασμούς μας.
Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτικό Τ.Π.Ε του σχολείου μας κα Ζέτα Τσακαλογιάννη, για
την πολύτιμη βοήθειά της.
Σύνθημα μας: "ΣΕΡΦΑΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ"
